wtorek, 29 grudnia 2015

Pudding bananowy z nasionami CHIA

Kto jeszcze nie słyszał o zdrowotnych właściwościach nasion CHIA?
To małe, czarne nasionka nazywane szałwią hiszpańską. 
Zawierają ogromną ilość składników, które istotnie wpływają na dobre funkcjonowanie naszego organizmu.
W ciągu ostatnich lat popularność nasion CHIA ogromnie wzrosła. Ja dowiedziałam się o nich już kilka miesięcy temu i od tamtego momentu nieprzerwanie są elementem mojej codziennej diety.
Już mała porcja nasion (28 g) dostarcza:
  • Błonnik: 11 gramów.
  • Białko: 4 gramy.
  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3).
  • Wapń 18% Zalecanego Dziennego Spożycia (ZDS)
  • Mangan: 30% ZDS.
  • Magnez: 30% ZDS.
  • Fosfor: 27% ZDS.
Zawierają one również cynk, potas, witaminę B1, B2 oraz B3 i dużo przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki. Zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy typu 2. Dzięki wysokiej zawartości białka i błonnika pomagają też w odchudzaniu :)




Informacji o tych magicznych nasionach znajdziecie w internecie masę, natomiast ja dzisiaj chciałam Wam pokazać jak przygotować bardzo szybki i zdrowy posiłek z nasionami CHIA.
Bardzo często przyrządzam go w pracy, kiedy muszę szybko zjeść coś pożywnego.
Jedyne co muszę zrobić chwilę wcześniej to zalać nasiona mlekiem np. kokosowym i odstawić na kilkanaście minut - do momentu aż napęcznieją i powstanie galaretka.
Następnie rozgniatam banany i dodaję je do przygotowanej wcześniej galaretki.
Wszystko posypuję cynamonem oraz syropem klonowym i dokładnie mieszam.



Przepis można dowolnie modyfikować. Nasiona nie mają żadnego wyraźnego smaku więc możemy dodawać je niemal do wszystkiego. Ja uwielbiam nasiona jeszcze z jogurtem naturalnym i pokrojonymi owocami kiwi.

Przygotowanie:
10 min

Składniki:
2 łyżki nasiona CHIA
1 filiżanka mleka kokosowego
1 banan
szczypta cynamonu
łyżeczka syropu klonowego
opcjonalnie: sezonowe owoce

SMACZNEGO !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz